Produkten har lagts till i varukorgen
Kvantitet
Totalt
Det finns 0 produkt(er) i din varukorg Det finns 1 produkt(er) i din varukorg
Total frakt  Att vara bestämd
Totalt
Fortsätt handla Till kassan

Frågor kring din leverans?

Här får du svar på frågor kring leveranstider, fraktpriser, hur du spårar ditt paket och övriga frågor kring hur vi hanterar leveransen från oss.

Hur skickas paketet?

Frakten sker med Posten varubrev. Om paketet anses skrymmande och inte går in i brevlådan lämnar Posten paketet till närmasta serviceställe, och du får en avi via e-post eller sms. 

Hur lång är leveranstiden?

Vi levererar 1-3 arbetsdagar efter beställningen. I normala fall skickar vi ordern samma eller dagen efter det att vi mottagit ordern. Paket som skickas till lands- eller glesbygd kan ta ytterligare ett par dagar.

Under stora helger och ledigheter kan det ta något längre tid. Isåfall så infomerar vi om det vid beställning.

Skulle en produkt vara slut på lager eller det skulle uppstå någon försening av annan orsak så meddelar vi dig snarast möjligt.  

Norden och Europa: 4-6 arbetsdagar 
Övriga världen: 5-12 dagar

Levererar ni utanför Sverige?

Absolut! Ska leveransen ske utanför Sverige så får ni beställa på www.funqwear.com. Där funkar allt precis som vanligt.

Vad kostar frakten?

Vi har alltid Fri Frakt inom Sverige vid köp över 500 kr. Vid ordervärde under 500 kr inkl. moms tar vi ut en frakt- och expeditonsavgift på 19 kr.

Vid leverans inom Norden och Europa gäller följande frakttariff (1:a klass):

  • Maxvikt 250g: 60 kr
  • Maxvikt 500g: 80 kr
  • Maxvikt 1kg: 120 kr
  • Maxvikt 2kg: 200 kr

Vid leverans utanför EU gäller följande frakttariff (1:a klass):

  • Maxvikt 250g: 65 kr
  • Maxvikt 500g: 85 kr
  • Maxvikt 1 kg: 130 kr
  • Maxvikt 2 kg: 220 kr

Skall strumporna levereras till ett icke EU-land tillkommer tullavgifter. Denna kostnad står du för. Tullavgifter beräknas på värdet som normalt utgör varans pris inkl. fraktkostnad. Moms beräknas även på tullkostnaderna. Ta reda på ditt lands tullavgifter och regler genom att kontakta tullen i ditt land.

Kan jag spåra mitt paket?

Självklart! I samband med att din beställning lämnar vårt lager så får du en leveransbekräftelse med en spårningslänk. Länken aktiveras inom 12-24 timmar. Har du några frågor är du såklart alltid välkommen att kontakta oss.

Paketet dyker inte upp trots leveransbekräftelse

Har det gått mer än 3 dagar från det att du fått leveransbekräftelse? Kontakta oss så hjälper vi dig eftersöka ditt paket. 

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Den vanligaste anledningen till att orderbekräftelse uteblir är att e-postadressen inte är korrekt ifylld. Den kan även har fastnat i ett SPAM-filter d v s mailet har blivit blockerat. Så leta gärna igenom din Trash eller Skräppost. Har du fortfarande inte hittat din orderbekräftelse så ber vi dig höra av dig till oss.

Kan jag makulera en beställning eller ändra lagd beställning?

Vi hjälper naturligtvis till så gott vi kan!

Kontakta oss direkt efter det att du har lagt din beställning så brukar det inte vara några problem att ändra eller makulera ordern. Ordrar lagda på eftermiddagen efter kl 15 packas först nästa dag så där finns lite mer tid till att justera ordern. Fram till kl 15 så packas ordrarna i normala fall direkt efter vi mottagit ordern, i de fall så reserverar vi oss till att det kan vara för sent.

Har du inte fått svar på din fråga? Kontakta vår kundtjänst!

Har du inte fått svar på din fundering när du läst våra leveransfrågor? 
Maila in till oss och fråga, så hjälper vi dig så gärna. Glöm inte att ange ditt ordernummer!

MAILA KUNDTJÄNST


This shop uses cookies and other technologies so that we can improve your experience on our sites.